Hírek

[2015.02.17.]

Figyelem!


Hétfőn hajnalban rövid ideig nem működnek majd a bankkártyák.

Tovább >>


2015. február 23-án hajnalban 1:30 és 3:30 között kétszer 30 percig a TakarékBank bankkártya rendszerében történő fejlesztések és karbantartás miatt a rendszer előreláthatóan nem vagy csak részlegesen lesz elérhető. Ezen időszakok alatt a TakarékBank által kibocsátott bankkártyák nem lesznek használhatóak sem a TakarékBank által üzemeltetett saját, sem más pénzintézet ATM-jein és a kereskedői terminálokon sem lehet velük vásárolni. Emellett más hitelintézetek által kibocsátott kártyák sem fognak működni a TakarékBank ATM-eken és kereskedői terminálokon. A munkálatok idején a 06 40 100 100-as, helyi tarifával hívható Bankkártya InfoCenter telefonszámon munkatársaink természetesen folyamatosan elérhetőek és ügyfeleink rendelkezésére állnak.

Köszönjük megértésüket!
TakarékBank Zrt.
 

[2012.01.04.]

FELHÍVÁS!

Tisztelt Ügyfeleink! Ezúton szeretnénk felhívni figyelmüket egy újra megjelenő bankkártya adatszerzési módszerre. A módszer lényege, hogy az elkövetők valamelyik kártyatársaság (VISA, MasterCard) nevében küldenek e-mailt, amelyben kérik a bankkártya adataik (kártyaszám, lejárat, PIN kód, stb.) megadását adategyeztetés céljából. A levélben kiküldött link a visszaélők által létrehozott weboldalra vezeti az ügyfeleket és nem a bank, illetve kártyatársaságok oldalaira. A MasterCard ill. a VISA Kártyatársaságok, továbbá a TakarékPont Hálózathoz csatlakozott Hitelintézetek ilyen adatokat semmilyen formában nem kérnek ügyfeleiktől!

Tovább >>

TakarékPont Hálózat

[2011.12.09.]

Híreink

Megúszta a korcsolyapartit sérülés nélkül Kováts Vera. Régi vágya teljesült Kováts Verának, hiszen az X-Faktor 2011 legutóbbi kiesője péntek reggel kedvenc dalaira korcsolyázhatott az Eiffel téren felállított jégpályán. Bár kisebb betegséggel küzd Kováts Vera, ez sem akadályozhatta meg abban, hogy a tehetségkutató nyereményfelajánlója, a TakarékPont jóvoltából „átvegye” vigaszdíját. A 16 éves énekesnő ugyanis szerette volna átérezni, milyen, amikor csak egyedül siklik egy jégpályán.

Tovább >>
image

- Öt éves lehettem, amikor először korcsolyát húztam a lábamra. Szeretek minden téli sportot, jól síelek, és imádom a korcsolyázást is, de eddig soha nem élvezhettem ki, milyen, amikor arra siklom, amerre akarok. A jégpályákon ugyanis mindig sokan vannak, még gyorsan is mennek, így nem lehet csak arra figyelni, hogy merre haladjak. Másokra is tekintettel kell lenni. Most csak az enyém volt a jégpálya! Közben ráadásul olyan dalok szóltak a hangszóróból, amelyek mind a kedvenceim, és mindhez fűződik egy kellemes, romantikus emlék – mosolygott huncutan Vera, miután lejött az Eiffel téren felállított jégpályáról.
Nagy Feró mentoráltja kezdi feldolgozni, hogy számára véget ért a tehetségkutató műsor, bár még nem tudta kipihenni magát. Az egy órás korcsolyázás közben kétszer elcsúszott, szerencsére sérülés nélkül úszta meg a kalandot.

A képek megtekinthetőek a Takarékpont facebook oldalán. www.facebook.com/takarekpont
 

[2011.11.30.]

Oldtimerekkel autókáztak a Normafán az X-Faktor sztárjai

Az RTL Klub tehetségkutató showműsorából az elmúlt hétvégén kiesett Rocktenors tagjai rendhagyó élményben részesülhettek a műsor nyereményfelajánlójának a jóvoltából. A három fiatal srác náluk idősebb, már-már legendának számító oldtimereket vezethettek.

Tovább >>
image

A Rocktenors tagjait nyugodtan nevezhetjük az autózás és az autók szerelmeseinek, legtöbb élményük az öreg “stábautójukhoz” köthető, így különösen nagyra értékelték, hogy a TakarékPont jóvoltából igazi ritkaságoknak számító oldtimereket próbálhattak ki a budapesti Csillebérci Ifjúsági és Szabadidő Központ területén.

Az aktív kikapcsolódásként szervezett rendhagyó programon, az úgynevezett „RekreációsPont” keretein belül a KultMobil szakembereinek segítségével a fiúk három teljesen különböző, a karakterüknek megfelelő autót választottak. Mező Zoli egy régi Mercedes 280 SE-t, Mező Márió egy Opel Kadett-et, míg Táborosi Márk egy gyönyörű állapotú Mazda RX-7-et próbálhatott ki. “Hihetetlen jó érzés volt ezekkel a legendás autótípusokkal furikázni Budapest tetején. Elég nehezen adtuk vissza a kulcsokat, legszívesebben mindannyian hazavittük volna őket.” – meséltek a kalandjukról a Rocktenors fiatal sztárjai.

A képek megtekinthetőek a Takarékpont facebook oldalán. www.facebook.com/takarekpont  

 

[2011.11.22.]

Hangoskodott és videójátékozott egy moziban Lil. C

Szerencsére nem volt, aki haragudott rá volna emiatt, hiszen az X-Faktor nyereményfelajánlója, a Takarékpont jóvoltából a fiatal énekes egy mozi termet kapott 16 négyzetméteres vászonnal egy délutánra, hogy játszhasson.

Tovább >>

A tehetségkutató műsor elképesztő tempójából kilépő énekesek aktív kikapcsolódásáról minden héten a TakarékPont gondoskodik az úgynevezett „RekreációsPonton”, ami mindig ott van, ahol egy különleges álom teljesül. Ezúttal Lil. C kapott egy extrém élményt, a fiatal énekes egy egész mozi termet foglalhatott el egy délutánra, hogy egyik kedvenc időtöltésének, a videójátéknak hódolhasson.

Lil. C-t egy elkülönített budapesti VIP terem várta a Cinema City Arénában, ahol bőrfotelekből harcolhatott és versenyezhetett az ellenfelekkel a 16 négyzetméteres vászonra és 1800 wattnyi hangtechnikára kötött XBox játékkonzolon. “Eszméletlenül jól éreztem magam, mindig is arra vágytam, hogy egy hatalmas képernyőn játszhassak. Ezt most bőven túlszárnyaltuk, hiszen egy mozivásznon nyomhattam, amin ember nagyságúak a figurák és őrülten nagy a hangerő. Vissza akarok menni, annyira jó volt!”

A „RekreációsPonton” töltött több órás önfeledt kikapcsolódásban számos akciójátékba kóstolt bele Lil. C.

A képek megtekinthetőek a Takarékpont facebook oldalán. www.facebook.com/takarekpont  

 

[2011.11.17.]

Az év bankja 2011 verseny

A TakarékBank idén elnyerte a MasterCard Az év bankja 2011 versenyen Az év leginnovatívabb bankja kategória második helyezését a MasterCard® PayPass™ funkcióval ellátott karóra termékével.

Tovább >>
image

A TakarékPont hálózat 2010-ben, elsőként vezette be itthon ezt a fizetőeszközt. Ez a fiatalos és innovatív fizetőeszköz az érintés nélküli technológiának köszönhetően, gyors és biztonságos vásárlásokra alkalmas. Praktikus és modern megoldás az újdonságokra nyitott fiataloknak.

A MasterCard® PayPass™ egy olyan innovatív fizetési technológia, amelyet a kisebb összegű vásárlások gyors lebonyolítására fejlesztettek ki. Ezen innovatív kártyatechnológiát a MasterCard® Worldwide 2002-ben vezette be, amely gyors és biztonságos alternatívát nyújt a kisösszegű készpénzes vásárlások helyettesítésére.

Eddig Magyarországon csak a PayPass™ technológiával ellátott bankkártyák voltak forgalomban, azonban 2010. novemberétől elsőként válnak elérhetővé a TakarékPont fiókokban a PayPass™ technológiával ellátott chipes karórák.

 

Részletek a termékről

Részletek a versenyről

[2011.11.17.]

Gallusz Niki volt Bagosi Alexa vigaszdíja

Az X-Faktor 2011 legutóbbi kiesője, Bagosi Alexa nem mindennapi élmény részese lehetett szerda este a TakarékPont jóvoltából. A 21 éves énekesnő találkozhatott két kedvenc színészével a Madách Színházban. Gallusz Niki körbevezette őt a kulisszák mögött, Szente Vajk pedig bemutatta Szirtes Tamásnak, a színház igazgató-rendezőjének.

Tovább >>
image

Bagosi Alexa szerda este már egyáltalán nem bánta, hogy a legutóbbi forduló alkalmával neki kellett búcsúznia az RTL Klub tehetségkutatójának mezőnyéből. Nagy Feró mentoráltjának ugyanis - a műsor nyeremény-felajánlója, a TakarékPont jóvoltából – régi vágya teljesült. Találkozhatott és egy felejthetetlen órát tölthetett el kedvenc színésznőjével, Gallusz Nikivel. A színésznő bevezette a fiatal énekesnőt a Madách Színház színpad mögötti világába és megmutatta saját öltözőjét is, ahol felkészül az előadásokra. A beszélgetés közben jó tanácsokkal látta el a pályája elején járó énekesnőt.

A véletlennek köszönhette, hogy összefutott kedvenc színészével, Szente Vajkkal, akit több tucat alkalommal látott a debreceni Csokonai Színházban. Ő mutatta be Alexát a színház igazgató-rendezőjének, Szirtes Tamásnak.

- A színház egy varázslatos világ, pici koromtól lenyűgöz, különösen kedvelem a musicaleket. Nagy vágyam, hogy egy nap részese lehessek egy előadásnak. Nagy öröm volt, hogy bepillanthattam a színfalak mögé, különösen a Madách Színházban, ahol annyi nagyszerű darab megy. Gallusz Niki hangja, előadása zseniális, most pedig azt is megtapasztalhattam, mennyire kedves és közvetlen ember. Az összes kérdésemre válaszolt, mindent megmutatott, ami érdekes lehet számomra. A büfében véletlenül összefutottam Szente Vajkkal is, akit nagyon sokszor, több darabban is láttam a debreceni Csokonai Színházban, hihetetlen élmény volt vele is személyesen beszélgetni. Aztán, amikor már tényleg azt hittem, csak álmodom, jött a Tanár úr, Szirtes Tamás. Nagyon tisztelem és becsülöm őt. Ő vezetett a helyemre, és jó szórakozást kívánt a Spamalot című előadáshoz, amin olykor a könnycseppem is kicsordult a nevetéstől. Mivel meghívtak másik előadásra is, hamarosan visszatérek a Madách Színházba.

A képek megtekinthetőek a Takarékpont facebook oldalán. www.facebook.com/takarekpont 
 

[2011.11.10.]

Csillagképet neveztek el az Apollo23-ról

Az X-Faktor nyereményfelajánlója, a TakarékPont jóvoltából az Apollo23 tagjai igazán kivételes vigaszdíjat kaptak, ugyanis már most elneveztek róluk egy csillagképet.

Tovább >>
image

Az elmúlt héten az Apollo23 nevű fiúcsapat esett ki az X-Faktorból. A fiatal srácok néhány napig még szomorkodtak a kiesésük miatt, a tehetségkutató nyereményfelajánlójának, a TakarékPontnak köszönhetően azonban olyan egyedi és különleges vigaszdíjat kaptak, ami óriási mosolyt csalt az arcukra. A fiúkról csillagképet neveztek el; Apollo23 néven. Varjú René, Kumich Tamás és Nánássy Tibor a Nagy Medve (Göncölszekér) csillagképből választottak csillagot, hogy az ő közös szekerük is sikeresen fusson tovább.

Ma délelőtt pedig már át is vehették a tanúsítványt és a csillagképet betájoló térképet, amit a TakarékBank ügyvezető igazgatója, Brezina Szabolcs adott át. A vigaszdíj része az is, hogy november 29-én lehetőséget kapnak a fiúk arra, hogy az Uránia Csillagvizsgálóban, az ország egyik legprofibb távcsövén nézhessék meg a róluk elnevezett csillagképet.
 

A képek megtekinthetőek a Takarékpont facebook oldalán. www.facebook.com/takarekpont 
 

[2011.11.03.]

"Rekreációs Pont"

2011-ben második alkalommal támogatja a TakarékPont hálózat az RTL Klub népszerű tehetségkutató műsorát, az X-Faktort.

Tovább >>
image

Idén a 1 havi egy millió forint értékű nyeremény felajánlás mellett, a kiesőknek vigaszdíjat ajánlunk fel. Minden szombati élő show utáni héten megfogjuk a kieső tehetségek kezét, és elvisszük őket a Rekreációs Pontra, amit mindig ott találunk, ahol egy álmuk teljesül. Ezen a héten a a legutóbbi kieső, Hajdu-ikrek álmát váltottuk valóra: kipróbálhatták az ország egyik legnívósabb koncerttermének, a Művészetek Palotájának csúcskategóriás, Steinway márkájú zongoráját. A lányok elmondták, többször is láttak már a Művészetek Palotájából közvetített komolyzenei közvetítést, amiben szerepelt ez a zongora és sokat álmodoztak arról, hogy egyszer kipróbálhatják a hangszert. Örülünk, hogy ott lehettünk a „nagy találkozáskor”.

A képek megtekinthetőek a Takarékpont facebook oldalán. www.facebook.com/takarekpont
 

[2011.10.24.]

Az X-Faktor döntősök a kezükbe vették a pénznyereményt.

Elhívtuk az X Faktor versenyzőit, hogy megmutassuk nekik, a 12 millió forint pénznyereményt, amit a nyertes TakarékPont számlán kap majd meg. Nóri mindenkit meginterjúvolt, hogy mire költené a nyereményt. A versenyzők kézbe is vehették a tucatnyi milliót.

Tovább >>
image

A TakarékPont jóvoltából az X-Faktor 2011 még versenyben lévő tehetségei testközelből is megnézhették a győztesnek járó havi egymillió forintot, ráadásul a teljes nyereményt egyben. A rendhagyó sajtóeseményen a TakarékBank ügyvezető igazgatója Brezina Szabolcs elmondta, nagyon örül annak, hogy akárcsak tavaly, idén is támogatják az X-Faktor győztesét, aki így megvalósíthatja álmait. „A mai sajtóeseményünk célja az volt, hogy még jobban lázba hozzuk a 2011-es X-Faktor döntőseit. Szerettük volna, hogy saját szemükkel is látják a műsor pénznyereményét, amiért hétről hétre egyre keményebben küzdenek az élő showkban.” – mondta az ügyvezető igazgató. Brezina Szabolcs bemutatta azt is, milyen kártya lesz a győztes kezében, amikor valamelyik TakarékPont pénztárban átveszi majd a nyereményét. 

A sajtóeseményen a fiatal tehetségek mindegyike kipróbálta, milyen súlya van az értékes díjnak , és készséggel megosztották a jelenlévőkkel azt is, hogy mire költenék a jelentős összeget. Többen jótékonykodnának a nyereményből, illetve családtagjaikat segítenék, de emellett természetes a saját régi vágyálmaikra is szentelnének a 12 millióból.

 

A képek megtekinthetőek a Takarékpont facebook oldalán. www.facebook.com/takarekpont

[2011.06.17.]

Kosárcsatát vesztettek a sztárok

Mr. Mizuék és Kiss Ádámék sem bírtak a magyar bajnokokkal. Kiss Ádám, Fluor Tomi, Sub Bass Szabi, Király L. Norbi, Kispataki Viktor és Fehér Balázs az EFOTT fesztivál hivatalos támogatója, a TakarékPont hálózat színeiben nagy tettre szánta el magát: a fiúk kosárcsatára hívták ki a szolnoki Olaj Kosárlabda Klub és a Szolnoki Főiskola kosárcsapatának tagjait.

Tovább >>
image

A sztárok ugyan kikaptak a magyar bajnokoktól, de egy percig sem csüggedtek, sőt, egymással is megküzdöttek a kivételes streetball-bajnokságon. A két celeb-csapat megmérettetése döntetlennel végződött, és még a kommentátor szerepét betöltő Hajós András is labdát ragadott. A humoristát az sem zavarta, hogy miután sportcipő híján mezítláb kergette a gömböt, jó néhány vérhólyaggal a talpán indulhatott haza. Négy nem mindennapi csapat küzdött meg egymással az EFOTT fesztivál hivatalos sajtómegnyitója kapcsán rendezett különleges streetball bajnokságon. Az EFOTT-TakarékPont Celeb Team, azaz Fluor Tomi, Sub Bass Monster, Kispataki Viktor, valamint irányítójuk, Király L. Norbi és az EFOTT Celeb Team tagjai: Kiss Ádám és a The Carbonfools énekese, Fehér Balázs az idei kupagyőztes és magyar bajnok Olaj KK tagjait, Tóth Zoltánt, a klub ügyvezető igazgatóját, illetve Trepák Zoltán és Horváth Ákos válogatott játékosokat, továbbá a Szolnoki Főiskola szintén bajnok csapattagjait invitálta közös pattogtatásra. A látványos zsákolásokkal és bajnoki cselekkel fűszerezett rangadón méltósággal küzdöttek a sztárok, ám végül alulmaradtak a szolnokiakkal szemben, pedig VV Anikó és VV Gigi személyében csinos pompomlányok is szorítottak nekik. Az „EFOTT sportolója” címért járó trófeát végül az Olaj KK vihette haza, ám a sztárok nem keseredtek el, sőt egymással is megmérkőztek. A küzdelem végig kiegyenlített volt, a fiúk döntetlenben egyeztek meg. A bajnokság mérkőzésvezetőjét, Hajós Andrást annyira magával ragadta a sport szeretete és a hangulat, hogy hátrahagyva papucsát, mezítláb állt be játszani. A Heti Hetes sztárját még az sem zavarta, hogy a beton alaposan kidörzsölte a talpát. A vidám rangadó végén Király L. Norbi a Let's Get Rocked című nótával pörgette fel még jobban a lelkes közönséget. Végig hamisítatlan EFOTT-hangulat uralkodott a Szolnoki Főiskola Campusán, hiszen a djuice támogatásával megvalósuló Egyetemisták és Főiskolások Országos Turisztikai Találkozója az egyetlen fesztivál, ahol nem csak a koncertek, hanem a sportolási lehetőségek is fontos szerepet töltenek be a programban. A hírességekkel legközelebb a szolnoki Tiszaparton, a július 12-17-ig tartó EFOTT-on találkozhatnak a rajongók.

[2010.10.19.]

PayPass fizetés a TakarékPontoktól.

A magyar piacon elsőként egyedi karórát is használhatunk fizetésre. A TakarékPont hálózat csatlakozik a világszerte már sikeresen működő PayPass fizetési rendszerhez, a hálózat jóvoltából ugyanakkor Magyarországon elsőként nem csak bankkártyával lehet majd PayPass technológiával fizetni, hanem egy kifejezetten erre a célra kifejlesztett egyedi karórával is.

Tovább >>

A TakarékPont hálózatokban november elejétől igényelhetők a MasterCard PayPass fizetési technológiáját alkalmazó bankkártyák és karórák, melyek tranzakciónként maximum 5000 forintos értékhatárig biztosítják a gyors és egyszerű fizetést az erre alkalmas PayPass elfogadóhelyeken. A MasterCard által 2002-ben bevezetett PayPass érintésnélküli fizetési technológia a kisösszegű költések esetén előnyösebb a hagyományos bankkártyás fizetésnél, hiszen jóval gyorsabb tranzakciót tesz lehetővé. A PayPass kártya esetében a nagyobb összegű vásárlás hagyományos módon a chip, vagy a mágnescsík leolvasásával történik, míg az ATM-es tranzakciók esetén nincs különbség a PayPass és a hagyományos kártya használatában. PayPass kártyát és karórát a TakarékPont meglévő, és új ügyfelei is igényelhetik az összes TakarékPont számlacsomag mellé második fizetési eszközként, illetve PayPass kártyát a TakarékBank Alapszámlájához is, mint főkártya és/vagy társkártya.

A PayPass kártyatechnológia felfutását jól mutatja, hogy a MasterCard kártyatársasággal együttműködő hitelintézetek kevesebb, mint nyolc év alatt 78 millió PayPass bankkártyát bocsátottak ki, az elfogadóhelyek száma pedig mára világszerte eléri a 245 ezret. Európában elsőként Törökországban fizethettek az ügyfelek másodpercek alatt, ma már pedig a brit, francia, lengyel, német, norvég, olasz, román, spanyol, svájci, szerb, szlovák, szlovén és magyar ügyfelek is használhatják a PayPass rendszert. Magyarországon a TakarékPont hálózat az elsők között vezette be az érintésnélküli fizetést, ám abban első és egyedülálló a piacon, hogy ügyfelei nem csak egy hagyományos plasztik, hanem egy egyedi karóra segítségével is élvezhetik a gyors fizetés előnyeit.

„Tapasztalataink szerint miközben a kártyás fizetések száma folyamatosan nő, az egyes tranzakciók során elköltött összegek nagysága viszont csökken.” – magyarázza Brezina Szabolcs, a TakarékBank ügyvezető igazgatója. „Egyre többen fizetnek kártyával 5000 forint alatt, egyre többen – és elsősorban a fiatalok – választják az elektronikus megoldásokat akár hétköznapi szükségleteik fedezésére is. Ezekre a változó igényekre a TakarékBank folyamatos fejlesztésekkel reagált az elmúlt években, és reagál most is a PayPass kártya és karóra bevezetésével.” – teszi hozzá az ügyvezető.

A PayPass karóra bevezetése a TakarékBank és a TakarékPont hálózat egyedi és innovatív válasza a fiatal generáció dinamikus életformájából adódó igényeire. A karóra bevezetésével azonban világszerte is élvonalban jár a hazai hálózat, hiszen míg a PayPass rendszer már 36 országban elérhető, karórás fizetési módszert eddig mindössze öt országban (az Egyesült Arab Emirátusokban, Lengyelországban, Szlovákiában, Tajvanon és Törökországban) vezettek be a pénzintézetek, a MasterCard adatai szerint.

„Meggyőződésem, hogy az érintés nélküli fizetési technológia hatékonyan segíti majd a készpénzkímélő, így a bankkártyás fizetés terjedését, és új felhasználók számára teszi vonzóvá a kártyás fizetést” – emelte ki Kovács Szabolcs, a MasterCard Europe ügyfélkapcsolati igazgatója. „A PayPass karóra is egyszerre tetszetős divattárgy és technikai újdonság, így minden megvan benne ahhoz, hogy vonzó legyen a fiatal, újdonságokra fogékony közönség számára is, akik jó eséllyel felismerik, hogy órával fizetni nem csupán praktikus módja személyes pénzügyeik kezelésének, de egyszerre izgalmas és újfajta élmény.”

A PayPass karóra kapcsolódhat az összes TakarékPont számlacsomaghoz, és a már meglévő ügyfelek is igényelhetik. A PayPass kártya és a trendi fizetési formákra vágyók igény szerint választhatnak, hogy csak kártyát, csak karórát (más bankkártya mellett), vagy mindkettőt megrendelik.

A technológia gyors hazai elterjedését támasztja alá az is, hogy a PayPass már bizonyított az elfogadói hálózatban is, hiszen a technológiának köszönhetően ma olyan üzletek és kereskedők fogadnak el bankkártyát, akik ezt megelőzően a túlnyomóan kisösszegű és gyors ügyfélkezelést igénylő pénztári gyakorlatuk miatt nem tették ezt. A PayPass kipróbált, működő megoldást kínál ezen a területen is, átütő sikerének is ez a kulcsa, – tette hozzá Kovács Szabolcs a MasterCard részéről.

A PayPass fizetőrendszer teljes országos hálózatának kiépítése folyamatos, Budapesten jelenleg több mint 200 elfogadóhely van, az országos lefedettség pedig a felhasználók számának növekedésével együtt emelkedik majd. Ehhez a TakarékPont hálózat is jelentősen hozzájárul majd, a vidéki lefedettség erősítésével az év végéig mintegy 1000 PayPass elfogadóhely üzemeltetését tervezi elérni.
 

[2010.10.19.]

Bankolás „fiatalul” A fiatal ügyfelek igényei új megoldások keresésére ösztönzik a bankokat

A legifjabb banki ügyfelek új igényeket támasztanak a bankok felé, új nyelvet beszélnek a pénzügyek területén is: számukra a bankkapcsolat nem a jól bejáratott „hivatali jellegű” ügyintézőt, hanem a bankkártyát és az internetbankot jelenti - derül ki a Takarékbank felkérésére a Xallis Consulting pénzügyi piackutató által készített legfrissebb reprezentatív kutatásból, amely a 30 év alattiak bankolási szokásait vizsgálta.

Tovább >>

A megkérdezettek közül legtöbben az internetbankot és a bankkártyát említették elsőre arra a kérdésre, hogy a következő egy évben milyen termékeket és szolgáltatásokat terveznek igénybe venni azok közül, amelyeket még nem használnak. A konkrét termékek iránt támasztott követelményeknek azonban a hagyományos megoldásokkal már egyre nehezebb megfelelni, folyamatos innovációra van szükség.

Érdekes tendencia, hogy a fiatalok kritikusan kíváncsiak az adott hitelintézet tevékenységére, az általuk kínált termékekre, és szolgáltatásokra. Arra a kérdésre, hogy mi alapján választanak bankot, a válaszadók többsége azt felelte, hogy minél több ismeret alapján az adott hitelintézetről. Kompetens, sikeres személyre valló döntéseket kívánnak hozni: olyanokat, amelyekkel életkori társaik körében tiszteletet, elismerést, figyelmet vívhatnak ki – mutat rá a kutatás, amely szerint a hagyományos banki modell ideje lejárt. Szüleikkel ellentétben ugyanis a fiatalok nem fogadják el a bank és köztük feszülő információs aszimmetriát: tudni, befolyásolni, kontrollálni akarják a nekik szóló termékeket.

Mire kíváncsiak a legifjabb bankolók? A felmérés szerint három prioritás van: mennyire könnyen, és kényelmesen tudnak azért a bankfiókba menni, hogy számlát nyissanak; van-e kifejezetten nekik szóló szolgáltatás-csomag; milyen termékekkel rendelkezik a bank, amelyek azonnal segítenek nekik szociális vágyaik kiteljesítésében. (Amelyekkel életkori társaik körében tiszteletet, elismerést, figyelmet vívhatnak ki.) Utóbbi kettőt a válaszadók ötöde említette prioritásként.

Az internetbank kapcsán bár nem meglepő, szintén érdekes a trend: míg alig tíz éve az elektronikus és online csatornákon végzett banki műveletek száma elenyésző volt a hagyományos ügyintézési formákhoz képest, addig ma már azon fiatalok száma a kevés, akik nem elektronikusan, vagy online intézik pénzügyeiket. A TakarékBank adatai szerint a 18-29 évesek körében már 60 százalék azon ügyfelek aránya, akik legszívesebben az interneten keresztül bonyolítják le banki ügyleteiket, és ott informálódnak aktuális egyenlegükről is.

Hol költenek és mennyit?

A TakarékBank egy kifejezetten a kis összegű költéseket vizsgáló felmérése szerint például a 18-29 évesek körében 3000 forint alatt jellemzően nagy gyakorisággal vásárolnak a megkérdezettek, és arra a kérdésre, hogy hol bonyolítják ezeket a tranzakciókat, elsőként a szupermarketek, benzinkutak, gyorséttermek, mozik és bevásárlóközpontok szerepelnek a válaszokban.

A folyamatos kutatások megállapításai alapján a TakarékBank az elmúlt időszakban fejlesztéseinek jelentős részét a fiatalokat hatásosan megszólító termékek kifejlesztésére fordította. Az ugyanis szintén látszik a magyar piacon, hogy az igazán innovatív hitelintézetek már nyitottak a korcsoport felé, ám legtöbbjük csak a nem saját terméküknek számító Diákhitel értékesítésével, vagy a banki termékek alapjának számító valamely bankszámlával célozták meg a potenciális ügyfeleket.

Ennek köszönhetően a bank a tavalyi évben egy „villantós bankkártyával” igyekezett belopni magát a hazai fiatalság szívébe: ezt az értékesítés szűk éve alatt több mint 5500 fiatal igényelte, míg csak a TakarékPont hálózatban annak indulása óta összesen csaknem 9000 kifejezetten a fiataloknak szóló számlacsomagot értékesített a hálózat.
November elejétől pedig a PayPass bankkártya és karóra bevezetésével igyekszik a TakarékBank kiszolgálni a fiatal ügyfelek igényeit. A TakarékPont hálózat a következő bő fél évben mintegy 10 ezer PayPass karóra kibocsátását tervezi.
 

[2010.09.30.]

Új szelek fújnak a banki szolgáltatások piacán is

A fiatal banki ügyfelek folyamatos innovációra ösztönzik a hitelintézeteket. Miközben az ügyfelek szegmentálása jó ideje a bankok kiemelt tevékenysége –hol a nyugdíjasokra, hol a családosokra, az egyéni vállalkozókra, a gyerekekre, vagy éppen a nagyvállalatokra fókuszálva – ügyféloldalon a folyamatosan változó igények állítják őket újabb és újabb feladatok elé. A legfrissebb kutatások szerint azonban a hagyományos banki termékekkel egyre nehezebb kiszolgálni a legfiatalabb bankolók táborát, akik az ügyfélkörön belül a legnagyobb mértékben élénkítik az egyszerű, gyors és főleg ingyenes elektronikus illetve online megoldások iránti keresletet.

Tovább >>

Ami a banki termék- és szolgáltatáspalettát illeti: pozitív tendencia, hogy a fiatal korosztály (döntően diákok) egyre felelősebben gondolkodik a megtakarításokat illetően. A jó színvonalú életminőség zálogának például több közelmúltbeli felmérés eredménye szerint is azt tartják, hogy már fiatalon megtanulnak jól bánni a pénzzel, amihez kifejezetten igénylik a pénzügyi oktatás dinamizálását is. A hitelek oldalán a szabályozás és a kölcsönök általános jellemzői kevés kreativitást engednek a termékfejlesztőknek, de a diákok korcsoportjában erre még a keresleti oldal is csak mérsékelten ösztönzi őket. Érdekesebb a helyzet a banki szolgáltatások tekintetében, ahol egyre innovatívabb, és konkrétabb elvárásokat fogalmaznak meg az ifjú bankolók – derül ki a TakarékBank által végzett több kutatásból is.

Míg alig tíz éve az elektronikus és online csatornákon végzett banki műveletek száma elenyésző volt a hagyományos ügyintézési formákhoz képest, és döntően csak egy menedzser típusú réteg élt ezekkel a lehetőségekkel, addig ma már azon fiatalok száma elenyésző, akik nem elektronikusan, vagy online intézik pénzügyeiket. A Takarékbank adatai szerint a 18-29 évesek körében már 60 százalék azon ügyfelek aránya, akik legszívesebben az interneten keresztül bonyolítják le banki ügyleteiket, és ott informálódnak aktuális egyenlegükről is. „Ezekre a változó igényekre a Takarékbank folyamatos fejlesztésekkel reagált az elmúlt években, és reagál a jövőben is.” emeli ki Brezina Szabolcs, a TakarékBank ügyvezető igazgatója, aki a fiatal korosztálynak szóló fejlesztéseket vezeti a takarékszövetkezetek ernyőbankjánál.„Szintén a közelmúlt tendenciája, hogy tapasztalataink szerint a fiatalok körében jelentősen növekszik a kisebb összegű tranzakciók száma, tehát egyre inkább az elektronikus megoldásokat választják akár hétköznapi szükségleteik fedezésére is,” – magyarázza az ügyvezető. [

A TakarékBank egy kifejezetten a kis összegű költéseket vizsgáló felmérése szerint például a 18-29 évesek körében 3000 forint alatt jellemzően nagy gyakorisággal vásárolnak a megkérdezettek, és arra a kérdésre, hogy hol bonyolítják ezeket a tranzakciókat, elsőként a szupermarketek, benzinkutak, gyorséttermek, mozik és bevásárlóközpontok szerepelnek a válaszokban.
„Jól látható, hogy itt a fiatalokra jellemző életforma hogyan alakítja a pénzügyi szokásokat. Az nem meglepő, hogy ezeknél a költéseknél kiemelten fontos a fiatal ügyfeleinknek, hogy a fizetési mód minél olcsóbb legyen, az ugyanakkor már érdekesebb megállapítás, hogy a fizetési eszköz tekintetében a legfontosabb számukra az, hogy kis helyen elférjen, jól nézzen ki, de az is, hogy minél több helyen lehessen használni,” – emeli ki Brezina Szabolcs.

A folyamatos kutatások megállapításai alapján a TakarékBank az elmúlt időszakban fejlesztéseinek jelentős részét a fiatalokat hatásosan megszólító termékek kifejlesztésére fordította. Ennek köszönhetően a bank a tavalyi évben egy „villantós bankkártyával” igyekezett belopni magát a hazai fiatalság szívébe, jelenleg pedig olyan fejlesztéseken dolgozik, amelyek még az idén újabb, fiataloknak szóló termékek bevezetését teszik lehetővé.

„A takarékszövetkezeteken keresztül az egyik legnagyobb országos lefedettséggel rendelkezünk, így a fiatal korosztályok megszólításában is jelentős szerepe van hálózatunknak. Ezt a helyzeti előnyünket úgy tudjuk igazán kihasználni, ha jól ismerjük a fiatalok igényeit és saját nyelvükön tudjuk megszólítani őket. Úgy szeretnénk bevezetni őket a banki ügyek világába, hogy azt ők is <menőnek> érezzék” – teszi hozzá Brezina Szabolcs.
 

[2010.05.26.]

Sokat számít a saját automaták száma

Ismét bővült a korlátlan számú, ingyenes készpénzfelvételt kínáló bankok köre. A saját bankautomaták száma a harmadik legfontosabb tényező a bankválasztásban, ugyanis az ügyfelek tudatában a ATM-hez az olcsó készpénzhez jutás képzete kapcsolódik – derül ki a TakarékBank és a Xallis Consulting közelmúltban elvégzett, országos, reprezentatív adatfelvételen alapuló elemzéséből. A TakarékBank által létrehozott TakarékPont országos együttműködés mára megteremtette a lehetőséget 773 hazai ATM korlátlan számú, ingyenes használatára.

Tovább >>

A legutóbbi bankválasztását a megkérdezettek jelentős része személyes ajánlások alapján tette meg, míg a második legfontosabb szempont a fiókhálózat mérete volt: a lakosság jelentős része még mindig fontosnak tartja, hogy a kiválasztott bankjának legyen fiókja a lakóhelye közelében. A harmadik legfontosabb szempont a saját ATM-ek száma volt, amelyet a megkérdezettek egyötöde tartott meghatározónak.

A felmérés adataiból kitűnik, hogy a saját ATM hálózat nagysága főként a 18-34 év közötti korosztály számára, illetve a nagycsaládosok számára kiemelten fontos tényező. A takarékszövetkezeti ügyfelek az elmúlt időszakban fele olyan gyakorisággal vettek fel készpénzt, mint a piaci átlag. Ez két tényezővel magyarázható: egyrészt a takarékszövetkezeti ügyfelek jelentős része a lakhelye közvetlen közelében található bankfiókot keresi fel rendszeresen, másrészt sokuk számára nem egyértelmű, hogy a takarékszövetkezeti integrációhoz tartozó valamennyi, országszerte 773 ATM-et kedvezményesen, saját automataként tudja igénybe venni.

„A felmérésből is kitűnik, hogy sokak számára nem ismert: a takarékszövetkezetek működtetik az ország második legnagyobb bankautomata-hálózatát, amely a szoros együttműködés következtében az egész ország területén, sokszor a legeldugottabb településen is éjjel-nappali kedvezményes készpénzhez jutást biztosít az integráció valamennyi ügyfelének” – tájékoztat Egerszegi Ádám, a Takarékbank takarékszövetkezeti üzletágának igazgatója.

Forrás: Pénzintézetek adatközlése (2010. május 21.)

 


Készpénzfelvétel – akár ingyen

A sok helyen elérhető saját ATM-hálózatot a válaszadók azért tartják fontosnak, mert a legtöbb pénzintézet bankkártyájával saját automatából jóval olcsóbban lehet készpénzhez jutni, mint idegen ATM-ből. A készpénzfelvétel díjának szerepe tehát jelentősen befolyásolja az ügyfelek elégedettségét.

Fentiek miatt már több példa van arra, hogy adott számlacsomagok tulajdonosainak egy adott pénzintézet havonta egy vagy két saját ATM-es végrehajtott készpénzfelvétel díját elengedi. Ugyanakkor Magyarországon ma még csak egy-két piaci szereplő biztosít ingyenes, korlátlan számú készpénzfelvételi lehetőséget ügyfeleinek. Hozzájuk csatlakozott most a takarékszövetkezetek hálózataként működő TakarékPont, amelynek Célegyenes elnevezésű számlacsomagja több mint 750 hazai ATM-en keresztül korlátlan számú ingyenes készpénzfelvételre kínál lehetőséget.

 

[2009.06.10.]

Szaporodnak a TakarékPontok

Még az idén kisvállalkozói hitelcsomaggal bővül az egységes termékpaletta

Tovább >>

Fejlesztés. Május végére 249 fiókosra nőtt a TakarékPont hálózat, ez bő száz egységgel haladja meg az egy évvel ezelőtti induláskori számot - közölte lapunkkal Egerszegi Ádám, a TakarékBank takarékszövetkezeti üzletágának vezetője. Ezzel a második legnagyobb hitelintézeti fiókhálózat jött létre az országban. A tagként csatlakozott takarékszövetkezetek száma változatlanul 14, ám ez az elmúlt évekre jellemző integrációs folyamattal magyarázható: a tagokba ugyanis 3-4 takarékszövetkezet is beolvadt, illetve maguk a tagok között is akadt példa egyesülésre az elmúlt egy év alatt.
Az országos lefedettség eléréséhez ugyanakkor - mutatott rá Egerszegi Ádám - tovább kell bővíteni a hálózatot, hiszen még akadnak olyan területek, ahol nincsenek jelen kellő súllyal a TakarékPont fiókok. A kisebb lefedettség elsősorban a keleti országrészre igaz, bár ott is vannak régiók - Bács-Kiskun, Csongrád vagy Hajdú-Bihar megye -, ahol már kellően aktív a jelenlét. A hálózat növelése érdekében a következő két hónapban 25 takarékszövetkezetet érintő road show-t rendeznek.
Az indulás pillanatában az elsődleges cél még nem a résztvevők számának, hanem a termékkörnek a gyors bővítése volt. A viszonylag kis taglétszám kapcsán az üzletágvezető úgy vélekedett: sok takarékszövetkezet nem szívesen adja fel az elmúlt 50 évben alkalmazott arculatot, és bizonyos értelemben az önállóságról is le kell mondaniuk a TakarékPonthoz csatlakozóknak. (Utóbbi ugyanakkor csak részben igaz: az önálló döntéshozatal lehetősége változatlanul adott.) Nem elhanyagolható a tagsággal járó arculatváltás egyszeri költsége, és a közös termékpalettához szükséges informatikai rendszer bevezetése is adott esetben kisebb informatikai beruházásokkal járhat, amit a gazdasági válság közepette nem minden takarékszövetkezet vállal fel szívesen. Viszont a bővülő szolgáltatási kör egyre többeket csábít majd a csatlakozásra.
Ezzel együtt nagyon ambiciózus célokat fogalmaztak meg a TakarékPontok további fejlesztését illetően: a következő évben legalább 350 fiókosra bővítenék a hálózatot, az üzleti volument tekintve pedig bőven 30 százalék fölötti súlyt kívánnak képviselni a teljes takarékszövetkezeti integráción belül. (A főbb mutatók - mérlegfőösszeg, hitel- és betétállomány - terén a TakarékPontok súlya jelenleg is 25-30 százalék között alakul.)
A fejlesztések is tovább folytatódnak a hálózaton belül: júliustól lehetővé válik az ügyfelek kölcsönös kiszolgálása a fiókok között, ez nagyon sokat javít a lehetőségeken. A szolgáltatásokat emellett kiterjesztik a mikro-, kis- és középvállalkozói ügyfélkörre is, s a következő fél év alatt számukra kifejlesztett hiteltermékkel és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokkal jelennek meg a piacon. Ami pedig a lakossági ügyfélkört illeti, a közeljövőben különböző új, rugalmas megtakarítási konstrukciókkal bővítik a már meglévőket.

Lapunk kérdésére, amely szerint nem tartanak-e attól, hogy sok, a bankoknál hoppon maradt céges ügyfél - ismervén a takarékok jó forráshelyzetét - a TakarékPontokhoz folyamodik hitelért, Egerszegi Ádám úgy reagált: a feltételeken ők is szigorítottak, hiszen a helyzet ezt indukálta. Azt pedig örömmel veszik, hogy azok az ügyfelek, akik banki kapcsolataiknál nem vették figyelembe lehetőségként a takarékokat, most megjelennek. De - hangsúlyozta - továbbra is prudensen, kellő óvatossággal járnak el, attól függetlenül, hogy igyekeznek jól kihasználni a kialakult helyzetet.

BM

Közös fellépés
Az egy éve működő TakarékPont a takarékszövetkezeti integráció hitelintézeteinek együttműködése, amelyet ernyőbankjuk, a TakarékBank hozott létre. Lényege, hogy a részt vevő takarékok az ország minden pontján egységes lakossági - és hamarosan vállalkozói - termékeket kínálnak, azonos márkanév és logó alatt.

(Forrás: Világgazdaság 6.o., 2009.06.10.)

[2009.02.11.]

Másfélszeresére bővült a TakarékPont fiókhálózata

2008. májusi megalakulása idején 143, február elejére országszerte már 213 takarékszövetkezeti és bankfiók csatlakozott a TakarékPont hálózatához, miközben újabb takarékok csatlakozásáról is folynak az egyeztetések. Az ország minden pontján egységes lakossági termékeket azonos márkanév és logó alatt kínáló, dinamikusan bővülő együttműködésben részt vevő takarékok ezentúl - Hungária Hitelkártya néven - már közös hitelkártyát is forgalmaznak.

Tovább >>

A TakarékPont ügyfelei a hitelkártyát február 5-től igényelhetik az érintett bankfiókokban. Az akár 500 ezer forintos hitelkeretet biztosító (MasterCard) Hungária Hitelkártyához április végéig igényelt kártyák esetén első éves kártyadíj, illetve rendelkezésre tartási jutalék nélkül lehet hozzájutni.

A TakarékPont a takarékszövetkezeti integráció hitelintézeteinek egységes piaci fellépése és versenypozíciójuk megőrzése érdekében formálódott - minden eddiginél szorosabb - együttműködése. A hálózathoz tartozó fiókokban már eddig is számos szolgáltatástípus volt elérhető: többféle számlacsomag, illetve személyi kölcsön, lakástakarék-pénztári konstrukció, valamint a TakarékInvest befektetési termékei szerepeltek a palettán. Az együttműködés középtávú célja, hogy néhány éven belül - a takarékszövetkezeti szektorban működő mintegy 800 fiók bevonásával - az ország messze legnagyobb bankfiókhálózatát hozza létre.

(Forrás: www.tozsdeforum.hu)

www.tozsdeforum.hu/index2.phtml?menu=0&submenu=onearticle&news_id=389758&red=latest

[2009.01.30.]

Újabb mélypontokat tesztel a forint

Korábbi várakozásainknak megfelelően 300 közelébe gyengült a forint az euróval szemben. Mivel a befektetői hangulat nemzetközileg negatív, és a forint árfolyamgyengülése nem tér el jelentősen a feltörekvő piaci devizák gyengülésétől, véleményünk szerint hazai eredetű gyengülésről nem lehet beszélni.

Tovább >>

Feltételezéseink szerint a kelet-európai és más feltörekvő piaci devizák a következő hónapokban is nyomás alatt maradnak, amíg a világgazdaság stabilizálódásának nem látszanak a jelei. Így a forint könnyen átlépheti a 300-as értéket az euróval szemben, azonban várakozásaink szerint nem marad ott tartósan. Trendfordulóra csak április-május környékén számítunk. Jelenlegi várakozásaink szerint az év közepén 280, az év végén 270 forint körül alakulhat az euró árfolyama.

Suppan Gergely, Takarékbank Elemzés

Budapest, 2009. január 30.


HÁTTÉRINFORMÁCIÓ:

TakarékBank Zrt.
A Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt-t (TakarékBank) 1989-ben hazai takarékszövetkezetek alapították. Részvényeinek többségét (közel 63 százalék) ma is a szövetkezeti szektor tagjai birtokolják, miközben 1997 óta a társaságban kisebbségi (jelenleg 37 százalékos) részesedéssel rendelkezik a frankfurti központú DZ Bank AG. A bank mérlegfőösszege 2007-ben 295 milliárd forint volt, betétállománya 187, míg hitelállománya 123 milliárd forintot tett ki, adózás utáni eredménye pedig elérte az 1.274 millió forintot.

A TakarékBank elsődleges feladata a takarékszövetkezeti integrációhoz tartozó hitelintézetek egységes piaci fellépésének elősegítése, versenypozíciójuk megőrzése, illetve termék és szolgáltatás palettájuk szélesítése: segítségével, illetve szervezésében olyan termékeket és szolgáltatásokat is kínálhatnak ügyfeleiknek, amelyeket jogszabályi, vagy gazdaságossági korlátok miatt önállóan nem tennének. A piaci jelenlét erősítése érdekében 2008 májusától központi szereplőként létrehozta és koordinálja a takarékszövetkezetek minden eddiginél szorosabb együttműködési formáját, a TakarékPontot.

A TakarékBank fenti tevékenységek mellett befektetési bankként, TakarékInvest márkanév alatt - közvetlen banki ügyfeleinek kiszolgálása mellett – versenyképes termékeivel és teljes körű befektetési szolgáltatásaival direkt tőkepiaci kapcsolatot teremt a takarékszövetkezetek és azok ügyfelei számára is.


TOVÁBBI INFORMÁCIÓ:
Varga Péter
Goodwill Communications
Tel: 30/9339-790
e-mail:varga@goodwillcom.hu
sajto@tbank.hu

[2009.01.15.]

Útba esik jövet-menet (interjú)

Annak ellenére, hogy a magyar takarékszövetkezeti szektor rendkívül jól áll betétekkel, a mostani hitelszűkében sem esnek át a ló másik oldalára, s nem kezdenek el agresszívan hitelezni. Csicsáky Péter, a Takarékbank vezérigazgató szerint a bank határozott célja az egységes Takarékpont rendszerbővítés. A szakember szerint a takarékszövetkezeteknél továbbra is biztonságban van a pénzünk.

Tovább >>

Betétben az erő

P.: Az elmúlt időszakban mindig volt forrás a takarékszövetkezeteknél, de az utolsó két hónap elég húzósra sikerült a banki betétgyűjtő kampányok terén. Hogyan sikerült átvészelni ezt a hatalmas sokkterhelést a takarékszövetkezeteknek?

Csicsáky Péter: A magyar takarékszövetkezeti rendszer decentralizált, ebből fakadóan nincs napi kimutatásunk a betétkiáramlásra vonatkozóan. Azonban azt érzékelnénk, ha csökkenne a takarékszövetkezetek betétállománya, hiszen alapvetően mi kezeljük azt. Ugyancsak éreznénk, ha a szokásosnál nagyobb készpénzigény merülne fel, mert a mi logisztikai szervezésünkben történik 127 takarékszövetkezet készpénzzel történő ellátása. Nem érzékeltünk semmilyen negatív változást, sőt ha a saját mérlegfőösszegünket nézzük, amelyben a források tekintetében 80 százalék körüli a takarékszövetkezetek hozzájárulása, a múlt évhez képest 10-15 százalékos növekedést fogunk elkönyvelni, és ez a növekedés nem állt meg az év utolsó hónapjaiban.
Nagy változások tehát nincsenek, ebben nyilván szerepet játszik az is, hogy az 1100-1200 milliárdos betétállomány kb. 85 százaléka lakossági betét, és ez nehezebben mozdul, mint a vállalkozói vagy egyéb betét. Másrészt pedig sokféle hír járja be a piacot, ami bizalmatlanná teszi az embereket a bankokkal szemben. Annak ellenére, hogy nem gondolom, a bankok közül bármelyiknek problémája lenne Magyarországon, nem biztos, hogy a 13 százalékos betéti kamat ugyanúgy cseng egy banktól, mint egy évvel korábban. Célunk, hogy az a forrástöbblet, amellyel egyedülállóan rendelkezünk Magyarországon, továbbra is egyben, nálunk maradjon. A megváltozott finanszírozási környezetben ugyanakkor egyre többen keresnek fel minket hiteligényléssel olyanok, akik korábban mással álltak kapcsolatban.

P.: Az elmúlt három hónapban hatalmas paradigmaváltás történt a magyar bankrendszerben. Eddig is volt komoly verseny a lakossági megtakarításokért, de a verseny most alapvetően átalakult. Milyen változások várhatók a takarékszövetkezeteknél?
Cs.P.: Nem hiszem, hogy nagyon változni fogunk. Az ügyfélkörünk ugyanaz marad, ennek részben az az oka, hogy több mint 1600 értékesítési pontunk van, ezek nagy része olyan apró településeken található, ahol monopolhelyzetben vagyunk. A hitelek tekintetében sem lesz változás, ugyanúgy a lakosság, a kisvállalkozások, ezen belül az agrárium és a kisebb önkormányzatok finanszírozása lesz a fő célpont. Inkább abból adódnak lehetőségek, hogy a bankok kevésbé képesek kiszolgálni az ügyfeleket. Persze valószínűleg a kevésbé jó ügyfeleket építik le a bankok, de ezek közt is érdemes lesz szemezgetni.

P.: A vállalati ügyfélkör felé nem nyitnak?
Cs.P.: A korábbi időszakban a lakossági ügyfelek körében is veszítettünk valamennyit, mivel a devizahitelezés nagyon lassan indult be. Most lehetőség nyílik arra, hogy ezen a területen visszaszerezzük, amit korábban elveszítettünk. Azt nem gondolom, hogy a takarékszövetkezeteknek most a vállalati hitelezések terén kellene mindenáron új és új lehetőségek után kutatni.

P.: Növekedhet a piaci részesedésük 2009-ben?
Cs.P.: A hitelezési oldalon igen, a forrásoldalon örülnék, ha megmaradna. A szektor egészében az átlagos tőkemegfelelés 17-18 százalék, így még rengeteg olyan tőke van, ami növekedést tesz lehetővé.

Együtt vagy külön?

P.: Hogy áll most a takarékszövetkezeti integráció?
Cs.P.: A bankszektorhoz hasonlóan ez a szektor is nyereséges lesz, szerény mértékben bővülni fog. 2008-ban nem mondható el, hogy a működés drámaian lépett volna a centralizált irányba, alapvetően decentralizált maradt. Ugyanakkor jelentős eredménynek tartom, hogy elindítottunk egy új elképzelést, amelyhez 14 takarékszövetkezet csatlakozott, 140 fiókkal. Ez a 14 takarékszövetkezet egységes arculatot alakított ki, minden fiókban a Takarékpont elnevezést kell használni, alatta kisebb betűvel a szövetkezet saját nevét. Az arculatváltozás mögött van egy most épülő egységes lakossági termékportfolió, amelyben számlacsomagok, fogyasztási hitelek, lakástakarék, befektetési banki termékek szerepelnek, ezen termékek szerződéses formája, kondícióinak jelentős része egységes, ezáltal egységesen hirdethetővé vált. A következő lépésben hitelkártya, szabad felhasználású jelzáloghitel szerepel, illetve hogy ha valaki másik takarékszövetkezetnél akar készpénzt kivenni, vagy információhoz jutni, mint ahol a számlavezetése történik, erre lehetősége legyen. E mögött komoly számítástechnikai fejlesztés van, amely egy közös adatbázist hoz létre a 14 takarékszövetkezet ügyfeleiből, és mindig tudjuk követni a számlákat. Remélem, hogy mind a termékportfolió, mind a csatlakozó takarékszövetkezetek száma bővülni fog, és a piac markáns szereplőivé válunk.

P.: A koncentráció úgy halad, ahogy tervezte? Reálisan mit lehet elérni a fiókbővítés terén az év végére?
Cs.P.: Nem. Azt reméltem, hogy gyorsabban fogunk növekedni. Ebben közrejátszott az is, hogy a számítástechnikai rendszer bővítése a vártnál nagyobb mértékben kötötte le a kapacitásainkat, de úgy tűnik az év végére beállt a normál működés, és azt remélem, hogy ha a válságnak nem lesznek további hullámai, akkor ebben az évben nagy erővel vágunk neki a további fejlesztésnek.
Jelen pillanatban két takarékszövetkezet csatlakozása folyik, akik bennünket kerestek meg. Azt figyelembe kell venni, hogy a takarékszövetkezetek nehezen válnak meg a saját arculati önállóságuktól, még akkor is, ha látják, hogy ez kevésbé korszerű, mint amit mi ajánlunk. Mindenesetre az a cél, hogy néhány év múlva legalább 50-60 takarékszövetkezet 5-600 fiókja tartozzon ehhez a koncepcióhoz, amelyet egységes számítástechnikai rendszer szolgál ki, amelyből támogatható a keresztértékesítés, s adatbázis alakul ki a kockázatkezeléshez.

P.: Bankká alakult takarékszövetkezetek bekapcsolódnak ebbe?

Cs.P.: A Takarékbank és a bankká alakult takarékszövetkezetek kapcsolatában nem következett be semmilyen negatív változás, jelenleg kettő ilyen van. A bankká alakulás a tulajdonosi érdekeltséget növeli, de az átalakulástól nem változik meg az üzemméret. Így azt gondolom, az átalakult intézményeknek a továbbiakban is szüksége lesz a Takarékbank szolgáltatásaira. Az eddigi tapasztalatok ezt mutatják.

Biztonságban van-e a pénzünk

P.: Említette, hogy az emberek nem tartják túl biztonságosnak a bankokat. Attól nem tart, hogy takarékszövetkezetek megbukhatnak? A bukás oka nyilván Amerikában, Nyugat-Európában is a felelőtlen hitelezési és befektetési politika volt, ez hogy áll önöknél? Milyen a portfolió minősége, és ebben milyen kockázatok rejlenek?

Cs.P.: Természetesen a világon ma senki nem mondhatja azt őszintén, hogy vele nem történhet semmi. Mindenütt válság van, az államok dollár- és eurómilliárdokat költenek arra, hogy a bankokat erősítsék. Azonban fontos feltenni a kérdést, hogy ott nagyobb-e a valószínűsége egy ilyen esemény bekövetkeztének, ahol van egy 9-10 százalékos tőkemegfelelési mutató és emellett 120-160 százalékos hitel/betét arány, vagy ott, ahol 17 százalékos az átlagos tőkemegfelelési mutató és 50 százalék a hitel/betét arány, mint a takarékszövetkezetek esetében? Ha így nézem a dolgokat, azt látom, hogy ennek az 1300 milliárdos mérlegfőösszegű közösségnek az eszközeiből 550-600 milliárd forint bankközi betétben és állampapírban található, akkor azt hiszem, hogy ezt a szektort nem fenyegeti veszély. Természetesen válság nélkül is voltak problémák az elmúlt években a takarékszövetkezeteknél, de ott van az OTIVA, amelyben ma is van 12 milliárdnyi likvid eszköz. Ha az OTIVA-nál lévő likvid eszközöket viszonyítom a takarékszövetkezetek mérlegfőösszegéhez, és ugyanezt megteszem az OBA és a magyar bankrendszer között, akkor attól tartok, hogy a miénk jobb arányt mutat.
P.: A befektetési oldalon az állampapírok mellett vannak kockázatosabb termékek?

Cs.P.: Nem. Strukturált termék egyáltalán nincs, miközben az állampapírnál kockázatosabb termékek csak elvétve fordulnak elő.
P.: Milyen a vidéki hitelportfoliójuk minősége? Elkezdődtek az elbocsátások....

Cs.P.: Most 2008 szeptemberéig látjuk az adatokat, addig nem következett be olyan romlás, ami aggodalomra adna okot. Nyilván lesz romlás, de eddig arról nem beszéltem, hogy míg a bankrendszerben általában 1,5 százalék körüli volt a hitelportfolió céltartalék, a takarékszövetkezeteknél ez 5-6 százalék.
P.: Ha 17 százalékos a tőkemegfelelési mutató, akkor elméletileg nem sok gond történhet.

Cs.P.: A szektor decentralizáltsága nemcsak abban nyilvánul meg, hogy nem minden termék központilag meghatározott, nem minden terméknek azonos minden kondíciója, nem minden kockázatkezelési elv centralizált, hanem abban is, hogy ha valakivel valami baj van, akkor viszonylag alacsonyabb összegű tőkeigény esetén is a közösség egészének szavazni kell arról, hogy az OTIVA részt vegyen-e a válságkezelésben és ha igen, milyen eszközökkel. A segítség nem automatikus úgy, mint Hollandiában, Finnországban, ahol szabályozott keresztgarancia rendszerek működnek. Ezzel együtt az OTIVA 1993. óta tartó története azt igazolja, hogy pénzintézeteink közössége ezzel a döntési móddal is sikeresen kezelt minden válságot.
P.: Mennyire lehetnek méretgazdaságosak az önálló takarékszövetkezetek vagy bankok?

Cs.P.: Nem hiszem, hogy az önálló létnek van alapja abban a méretben, amivel a szövetkezetek vagy takarékbankok rendelkeznek. Még a legnagyobb banki formában működő szereplőknél sincs meg ez a létalap. Ki az, aki a mostani gazdasági helyzetben egy magyar magánszemélyek tulajdonában lévő pénzintézetnek - legyen annak akár 55 milliárdos mérlegfőösszege - bevállalja az üzletnövekedéssel összhangban lévő hitelezést, amikor a globalizált, európai tulajdonban lévő magyar leányok sem kapnak forrást? Békés üzleti környezetben pedig a költséghatékonyság oldaláról nincs meg az üzleti alapja. De azt is el szoktam mondani - ami ennek látszólag ellentmond - hogy minél decentralizáltabb a szektor, annál fontosabb a nagyobb méret. A tagintézmények minél több dologban akarnak önállóak lenni, annál költségviselőbbnek kell lenniük. Minél nagyobb a centralizáltság és az összefogás, annál kevésbé lényeges a méret.
A magyar szabályozás szerint, ha bizonyos feltételeknek meg tudnánk felelni, pl. egységes kockázatkezelés, abban az esetben a belső kockázatvállalások súlya 0 lehetne, nem kellene mögé tőke. Ha ez így lenne, akkor nyugodtan megmaradhatna egy pici takarékszövetkezet, amelyik gazdaságilag kevésbé aktív területen gyakorlatilag betétgyűjtésből él, nem kellene erőlködnie azon, hogy hitelezzen, mert rajtunk keresztül ez a forrás el tudna jutni azokra a területekre, amelyek aktívabbak, így alacsonyabb kamatmarzzsal is elfogadható eredményeket tudna elérni. De ha ez nem így van, akkor képesnek kell lennie a teljes banki szolgáltatási paletta nyújtására, annak minden költségvonzatával.
Egy dolog van, amit nem szabad átlépni, ami ennek a szektornak az előnyét adja: a tranzakció szintű döntéshozás szabadságát minél nagyobb mértékben ott kell hagyni, ahol most is van, mert ott ismerik legjobban a körülményeket. Helyben dőljön el, hogy egy magánszemélynek vagy adott önkormányzatnak adhatnak-e hitelt, de legyen egy olyan monitoringrendszer, hogy a központban biztosak lehessenek abban, hogy csak akkor adják oda a hitelt, ha az ügyfél megfelel bizonyos követelményeknek. A takarékszövetkezetek üzenete, hogy decentralizáltan döntünk, de centralizáltan működünk. Úgy érzem, ahogy változik gazdasági környezetünk, egyre többen fogékonyak erre a gondolatra.

P.: Milyen problémát okozhat a hitelportfolióban a helyi takarékszövetkezetnek, ha egy régióban megszűnnek a munkahelyek a koncentrált gyárbezárások miatt?
Cs.P.: Ez természetesen problémát okozna a takarékszövetkezetnek, de minden banknak azt okozna.

P.: Budapesten kevésbé szűnnek meg a munkahelyek, mint vidéken...
Cs.P.: Nem hinném, hogy a takarékszövetkezeteknél jobban diverzifikáltak a hazai bankok. Az 1300 milliárdos mérlegfőösszegből 500-550 milliárd a hitel. Ennek durván a fele lakossági, a többi vállalkozói. Ez utóbbi jelentős része olyan, mint a Széchenyi-kártya, 80 százalék hitelgaranciával.

P.: A devizahitelezés eltűnik vagy fókuszban marad?

Cs.P.: Kevésbé van fókuszban, mint eddig volt, de jelen van. A svájci frank esetében nem mondom, hogy megszűnt, de gyakorlatilag csak azt kezeljük, ami már a portfolióban van. Az eurót egyelőre folytatjuk, de lényegesen szigorúbb feltételekkel.
Kiadvány: Portfolio.hu
Dátum: 2009. január 15. (07:55)
Szerző: Bán Zoltán

[2009.01.15.]

Épül az ország legnagyobb bankfiókhálózata - TakarékPont néven indul a takarékok új együttműködése

Május elsejével megújult, minden eddiginél szorosabb együttműködést alakítottak ki a takarékszövetkezetek és a TakarékBank. A TakarékPont nevet viselő hálózatban részt vevő takarékszövetkezetek az ország minden pontján egységes – más bankok hasonló termékeivel közvetlenül összehasonlítható - lakossági termékeket kínálnak azonos márkanév és logó alatt.

Tovább >>

A TakarékBank elsődleges feladata a takarékszövetkezetek egységes piaci fellépésének megteremtése és versenypozíciójuk megőrzése. Ennek érdekében központi szereplőként létrehozta és koordinálja a takarékszövetkezetek minden eddiginél szorosabb együttműködési formáját, a TakarékPontot. A 14 takarékszövetkezet 143 fiókjában induló TakarékPont már a kezdeti időszakban is országos lefedettséget biztosít (a Dunántúlon a legnagyobb, Észak-Magyarországon a legkisebb jelenléttel), ráadásul a részvevők száma várhatóan már a következő hónapokban jelentősen bővül.

Csicsáky Péter, a TakarékBank vezérigazgatója elmondta: „Az év végére a TakarékPont jelenlegi fiókszáma akár a duplájára is nőhet, két-három éven belül pedig szeretnénk elérni, hogy - a mintegy 1600 takarékszövetkezeti fiók felének csatlakozásával - ez legyen a legnagyobb hazai bankhálózat. A TakarékPont ugyanakkor egyfajta minőségi védjegy is: a csatlakozás feltétele, hogy az adott takarékszövetkezet a TakarékPont valamennyi termékét, megfelelő színvonalon legyen képes kínálni ügyfeleinek.”

A TakarékPont hatékonysága a résztvevő felek közötti feladatmegosztásban rejlik: miközben a helyi, a közvetlen értékesítéshez kapcsolódó tevékenységeket továbbra is az önálló takarékszövetkezetek végzik, a közös termékek fejlesztése és oktatása, a központi IT rendszer kialakítása, illetve az országos szintű marketingfeladatok ellátása a TakarékBank feladatává válik. Ily módon az egyes szereplők képesek a piac változásaira gyorsan, rugalmasan, egységes és versenyképes termékek kínálatával reagálni, miközben nem vész el a helyi viszonyok kiváló ismeretéből fakadó piaci előny sem.

A TakarékPont számos lakossági szolgáltatástípust kínál. TakarékClassic név alatt többféle számlacsomag, valamint – forint és devizaalapú - hiteltermék található. TakarékPlus név alatt különböző külső szolgáltatóknak a TakarékPont hálózatán keresztül kínált speciális termékeit – lakás-előtakarékosság, biztosítási- a közeli jövőben lízingkonstrukciók, stb. – találjuk, míg a különféle számla- és befektetési termékek a már tavaly bevezetett TakarékInvest szolgáltatáskörben érhetőek el. Középtávon várhatóan vállalati termékek is felkerülnek majd a közös termékek palettájára.

 

Megújuló TakarékBank
A TakarékBank – a TakarékPont együttműködés kezdetét jelképes mérföldkőnek tekintve - közel húszéves működés után megújult arculattal jelenik meg. Az új arculat egyszerre jelképezi a bank modern, innovatív jellegét, ugyanakkor a takarékszövetkezeti együttműködés folyamatos elmélyítésére vonatkozó elkötelezettségét is.


A bank új logója jól kifejezi küldetését, a közös célok felé történ? elmozdulást, amelynek hatása a sikeres együttműködésből származó szinergiában, a nagyobb eredményességben is megmutatkozik.

Az arculati váltás azt a nagy ívű megújulást kívánja a TakarékBank külső megjelenésében is érzékeltetni, amelynek keretében a bank az elmúlt években a pénzügyi és befektetési szolgáltatások teljes spektrumában versenyképes megoldásokat alakított ki. E megújulás jegyében került sor például az elmúlt évben a TakarékInvest bevezetésére. Eközben a bank két leányvállalattal is bővítette érdekeltségi körét: a 100 százalékos tulajdonban lévő Takarék Alapkezeló Zrt. befektetési alapok széles palettája mellett a banki portfoliót kezeli, miközben a 24 százalékban tulajdonolt Next-Faktor Zrt. a kis- és középvállalkozói ügyfélkör számára kíván likviditásmenedzsment megoldásokat biztosítani. Ennek az intenzív fejlődési folyamatnak újabb, meghatározó állomása a TakarékPont bevezetése.

A TakarékBank és a TakarékPont által alkalmazott közös arculat a közös célokat és közös értékeket, az egységes minőségi szolgáltatások iránti kölcsönös elkötelezettséget kívánja kifejezni.


E honlap megfelelő működéséhez „sütiknek” nevezett adatfájlokat (angolul: cookie) helyezünk el a számítógépén, ahogy azt más, majdnem minden honlappal rendelkező cég is teszi. További információk...